miércoles, 24 de abril de 2019

I LOVE MY WHITE SHOES!

Storytime at the Library


Today we have carried out a cool activity. In order to celebrate the World Book Day, our students have prepared a storytelling activity.  They have read “Pete the cat – I love my White Shoes” to the children in our public library. 



Preparing this activity was quite a lot of work. The students did not only have to learn the story by heart, but also they had to sing it, and to play the guitar and the cymbal. They also made use of facial expressions, changing tones, etc. to help them understand sentences better. The children listened to the story so attentively that the library was completely quiet. (Except for the songs!) It was the 'magic of story time'! Using a Kamishibai really helped to get it too.  



When the students finished the story, they set up to work! Each group got in charge of 10 children and had them play a “colour bingo game”: The children were give a set of small shoe cards to colour. Then, they placed these sets face up on the table in front on them. One of our students picked out one picture card of each colour. As the student showed each card, he/she asked “What colour would it turn the shoes?” , the children flipped the shoe colour card over face down and kept playing until all of the colours were face down.



This activity is worth repeating. You can bet on it!



CUENTACUENTOS EN LA BIBLIOTECA
Hoy hemos realizado una actividad “muy chula” en la biblioteca. Para celebrar el Día Internacional del Libro” nuestros estudiantes han preparado un cuentacuentos en la biblioteca leyendo el cuento más famoso de “Pete the Cat”: I love my White Shoes”.

Advertising Poster

Pete se ha comprado unos preciosos zapatos blancos, pero en su paseo encuentra diferentes obstáculos que tiñen sus zapatos de muchos colores. Pero él no pierde nunca el buen humor y canta su canción en inglés. 

Los alumnos han tenido que trabajar mucho para esta actividad a pesar de tratarse de la lectura de un cuento infantil. Tenían que aprenderse la historia de memoria, cantarla al ritmo de las guitarras y el platillo y hacer uso de la mímica y las diferentes entonaciones de voz para ayudar a los pequeños a comprender mejor el cuento en inglés.  El resultado: los niños estaban tan atentos que había un absoluto silencio en la biblioteca. (Excepto cuando había que cantar, claro!) “La magia del cuentacuentos!” Por supuesto, el Kamishibai contribuyó también a crear este mágico momento. 

Having a snack after the first performance

Tras el cuento…a trabajar! Nuestros  estudiantes se encargaron de organizar un “Bingo de Colores”. Primero colorearon las zapatillas de Pete y después jugaron a un bingo: las zapatillas de Pete iban pisando diferentes alimentos y los pequeños tenían que indicar, en inglés, el color resultante en las zapatillas y después girar la carta correspondiente.

Merece la pena repetir esta actividad. ¡A que sí!



No hay comentarios:

Publicar un comentario