Today we have
carried out a cool activity. In order to celebrate the World Book Day, our
students have prepared a storytelling activity. They have read “Pete the cat – I love my White
Shoes” to the children in our public library.
Preparing
this activity was quite a lot of work. The students did not only have to learn
the story by heart, but also they had to sing it, and to play the guitar and
the cymbal. They also made use of facial expressions, changing tones, etc. to
help them understand sentences better. The children listened to the story so
attentively that the library was completely quiet. (Except for the songs!) It
was the 'magic of story time'! Using a Kamishibai really helped to get it too.
When the
students finished the story, they set up to work! Each group got in charge of
10 children and had them play a “colour bingo game”: The children were give a
set of small shoe cards to colour. Then, they placed these sets face up on the
table in front on them. One of our students picked out one picture card of each
colour. As the student showed each card, he/she asked “What colour would it
turn the shoes?” , the children flipped the shoe colour card over face down and
kept playing until all of the colours were face down.
This activity
is worth repeating. You can bet on it!
CUENTACUENTOS EN LA BIBLIOTECA
Hoy hemos realizado
una actividad “muy chula” en la biblioteca. Para celebrar el Día Internacional
del Libro” nuestros estudiantes han preparado un cuentacuentos en la biblioteca
leyendo el cuento más famoso de “Pete the Cat”: I love my White Shoes”.
Advertising Poster |
Pete se ha comprado
unos preciosos zapatos blancos, pero en su paseo encuentra diferentes
obstáculos que tiñen sus zapatos de muchos colores. Pero él no pierde nunca el
buen humor y canta su canción en inglés.
Los alumnos han
tenido que trabajar mucho para esta actividad a pesar de tratarse de la lectura
de un cuento infantil. Tenían que aprenderse la historia de memoria, cantarla
al ritmo de las guitarras y el platillo y hacer uso de la mímica y las
diferentes entonaciones de voz para ayudar a los pequeños a comprender mejor el
cuento en inglés. El resultado: los
niños estaban tan atentos que había un absoluto silencio en la biblioteca. (Excepto
cuando había que cantar, claro!) “La magia del cuentacuentos!” Por supuesto, el
Kamishibai contribuyó también a crear este mágico momento.
Having a snack after the first performance |
Tras el cuento…a
trabajar! Nuestros estudiantes se
encargaron de organizar un “Bingo de Colores”. Primero colorearon las
zapatillas de Pete y después jugaron a un bingo: las zapatillas de Pete iban
pisando diferentes alimentos y los pequeños tenían que indicar, en inglés, el
color resultante en las zapatillas y después girar la carta correspondiente.
Merece la pena
repetir esta actividad. ¡A que sí!
No hay comentarios:
Publicar un comentario