jueves, 24 de enero de 2019

STUDENTS BECOME TEACHERS


Hello Everybody!

Today we've been to the school next door:  "Ntra. Sra. de los Remedios". The students from 2nd year have gave a lesson to the students in the 4th grade.


The lesson was intended to help students remember vocabulary related to jobs,  routines and it also served as a  a "telling the time refresher".




Videos, powerpoints, and a "Guess Who?" game were part of the lesson. And of course the children got their rewards too! (happy face stickers and marshmallows)





Here you can watch the video the students made to help the children review the vocabulary. 








We have also made a video with the bloopers and outtakes of the one we made for the lesson. We have had so much fun preparing the lesson, indeed! 





Also, you can practice your vocabulary with this game of Kahoot the students have created. 






Have fun and enjoy the videos :))


Hoy los alumnos de segundo han estado en nuestro cole vecino, “Ntra. Sra. de los Remedios”, para dar una clase a los estudiantes de cuarto.

La clase consistía en un repaso del  vocabulario relacionado con los oficios y las rutinas diarias. También han repasado como decir la hora



Para dar las clase, nuestros alumnos han elaborado videos, power points y hasta han jugado a “¿Quién es quién?”. Por supuesto, los alumnos han conseguido su premio por participar (pegatinas y nubes de azúcar).



Aquí podéis ver el video que han elaborado para que los alumnos pudiesen repasar los oficios.

Además os dejamos un pequeño video con las tomas falsas. Realmente lo hemos pasado genial preparando esta actividad.

Por último, echadle un vistazo al Kahoot sobre oficios que hemos preparado. 
Kahoot sobre los oficios

¡Pasadlo bien!



5 comentarios:

  1. We had a great time! thanks to the teacher for organizing this activity.

    ResponderEliminar
  2. Although we lost a lot of recesses in the end it seems like it was worth it.
    Juan Perea Rodríguez 2ºA

    ResponderEliminar
  3. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar