viernes, 6 de marzo de 2020

PLAYTIME! / ¡A JUGAR!


Today, we have had the visit of the students in the  6TH year of primary schools “Ntra. Sra. de los Remedios” and “Santa Victoria” and our English Department has organised a workshop for them. 


María, Arturo R., Carmen, Julio, Claudia, Alejandro, Marta, José Antonio, Lidia, Isabel, Sheila, Arturo G.  and Isabel hosted a game-themed workshop where the kids could play and have fun while using the English language at the same time. With this workshop, we wanted to show the children our teaching philosophy: “Learn and Enjoy English”. 



First, Arturo and Julio welcomed the kids and invited them to play a quiz about our school. Then, the rest of our students set up four game board corners: “Pop to the shops”, “Number Corner”, “What a performace!” and “Tell the time”. 



The children got into groups and went around the classroom playing the board games. They had fun challenging themselves and competing with their friends. The games included practicing functional language connected to shopping, talking about routines, telling the time and words related to basic mathematical operations.   


Hoy nos han visitado los alumnos de 6º de los centros de primaria “Ntra. Sra. de los Remedios” y “Santa Victoria”. Nuestro departamento de inglés ha organizado un taller para ellos siguiendo nuestra filosofía de enseñanza: aprender y divertirse con el inglés. 


María, Arturo R., Carmen, Julio, Claudia, Alejandro, Marta, José Antonio, Lidia, Isabel, Sheila, Arturo G.  e Isabel fueron los anfitriones de este taller de juegos. Los alumnos de 2º B  prepararon un “quiz” de bienvenida y varios rincones con juegos de mesa en inglés: “Pop to the shops”, “Number Corner”, “What a performace!” y “Tell the time”. 

Nuestros alumnos, justo antes de comenzar

Gracias a estos juegos, los escolares pudieron practicar el vocabulario y las expresiones necesarias para ir de compras, hablar sobra las rutinas diarias, realizar operaciones matemáticas y realizar diversos desafíos en el juego “What a performance!” (“Menuda actuación!”)



No hay comentarios:

Publicar un comentario